Planlægning af julefrokost

Tiden går hurtigt og det er snart ved at være tid til at planlægge den årlige julefrokost. Det er dog lettere sagt end gjort. At arrangere julefrokost er ikke noget, der bare tager et par timer eller en eftermiddag på kontoret. Der er adskillige ting, du/I bør være opmærksomme på, når I går i gang med at udarbejde plan for, hvem sidder hvor, hvad spiser vi, hvilken underholdning skal der være osv.

Her i artiklen vil vi give nogle gode råd og pointers, så det bliver lettere for jer at arrangere den årlige begivenhed på kontoret eller i hjemmet.

Hvem skal arrangere begivenheden?

Nu sidder du allerede og læser med, så det er sikkert dig, der er endt med at arrangere julefrokosten. Hvis du til gengæld sidder lidt tidligere i forløbet og endnu ikke ved, hvem der skal stå for at planlægge aftenen, kan du få nogle gode råd her.

Kort og godt er vores anbefaling, at der skal laves et ”festudvalg” på kontoret. Disse personer kommer til at stå for at arrangere aftenen – herunder mad, aktiviteter, tidsplan, våde varer osv.

Alt afhængig af økonomien kan disse mere eller mindre outsources til cateringfirmaer. Dog bør I altid stå for aktiviteterne selv – det giver de sjoveste stunder.

Hvor skal festen afholdes?

Det første du bør overveje er, hvor julefrokosten skal afholdes henne af. Er det et arrangement hjemme hos en af jer, på kontoret eller en officiel julefrokost som f.eks. firmajulefrokost i København?

Det er klart, at der er fordele og ulemper ved disse valgmuligheder.

Holder I arrangementet på kontoret, er det billigere pr. deltager. Dog betyder det sandsynligvis også, at I selv kommer til at skulle rydde op efter jer. Og det er ikke det sjoveste beskæftigelse dagen efter.

Hvis I holder arrangementet ude og lader andre arrangører tage sig af jer, bliver det sandsynligvis dyrere pr. person. Bonus er dog, at I ikke behøver at tænke på oprydning og blot kan have det sjovt med kollegaer og andre deltagere.

Huskeliste

For at gøre det lettere og mere overskueligt at planlægge aftenen, har vi herunder lavet en kort liste over ting, du bør være opmærksom på i forbindelse med planlægningen.

  • Hvilken slags menu skal det være? Traditionel eller moderne?
  • Husk gæstelisten – er det kun kollegaer eller også bedre halvdele?
  • Udarbejd et skema for aftenen, så der ikke bliver tumult på selve dagen
  • Planlæg aftenens aktiviteter med forskellige lege, quizzer osv.
  • Husk de våde varer
  • Udarbejd en præsentation, så aftenen starter med et brag
  • Husk det gode humør

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *